onsdag 3 april 2013

Harry Potter Challenge 4. Favorite Order of the Phoenix member

Vilka är ens med i ordern i böckerna? I filmen blir det Kingsley, för han är så cool och har häftig röst. Dock har han ju... typ ingen roll. Han är svart, och han varnar dem på bröllopet och det är väl det hans karaktär gör i stort sett.

Sen är väl alla de vanliga asgrymma personerna med: Dumbledore, Weasly-föräldrarna, Sirius, Snape och så vidare. Eller jo, nu vet jag! Får man säga paret Longbottom? Eller måste det vara den nya Fenixordern? Annars är ju Nevilles föräldrar bäst! De är coola och töntiga på samma gång på samma sätt som han själv är, ser jättemesiga ut men är superduktiga och modiga trollkarlar egentligen, och precis som han är de äkta Gryffindorare.

Det är en av mina favorit-sidohistorier i Harry Potter. Egentligen hela grejen med Neville, för han är så patetisk men så går det bra för honom sen. Jag tror inte att någon hade gissat att han lika gärna som Harry hade kunnat vara den utvalde när de läste åtminstone de fem första böckerna - hade ni det?

Det här var ju ett jävligt spirituellt och välskrivet inlägg känner jag, men nu måste jag få den här listan gjord. Och fortsätta läsa böckerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar