måndag 15 april 2013

Högskoletankar

Ja, jag vet att jag borde sova och att jag kommer vara jättetrött imorgon, men skit i det nu. Jag är inne på antagning.se och tittar lite i sista minuten på kurser och annat, bara för att mamma bett mig, och fan.

Det ser så kul ut. Plötsligt. Jag tänkte att jag skulle ansöka till Liberal Arts på GU, för det är mitt drömprogram och jag vill se om jag kommer in, men om jag skulle bli antagen skulle jag aaaldrig kunna säga nej. Det låter så roligt! Perfekta linjen!

Så vad är det här nu plötsligt, jag ska ju inte plugga än. Jag ska jobba och tjäna pengar och åka nånstans och träffa konstiga människor innan!

Okej, nu ansökte jag ändå. Gick inte att låta bli. Skit samma, mitt anställningsavtal gör ändå så att jag inte kan börja till hösten.

Men som sagt, plugga verkar plötsligt jättekul. Lärare, filosofi, konstgrejs. Jag känner att jag behöver läsa en del facklitteratur först, så jag vet om jag orkar med det. Och tänka på hur mycket man måste skriva. Och kanske inte göra valet klockan ett en söndagskväll. Till och med du som läser märker säkert hur konstigt jag skriver.

Nu behöver jag duscha, godnatt.

1 kommentar:

  1. Jag har världens panik över det där med att plugga. Kommer jag in på linjen så måste jag flytta, sen att börja på linje. Dom där två terminerna jag läst nu känns inte alls som dom förberett mig.
    Dessutom så fanns bibliotekarie bara på ett ställe, så jag fick improvisera lite och kom på mig själv med att söka till utbildningar som BILDLÄRARE? vad är det liksom, jag kan inte rita. Det var som att se någon annan göra ansökan, haha!

    Vad är det du jobbar som? Känns som om jag missat det helt!

    SvaraRadera