lördag 6 april 2013

Känslan av en ingen särskild dag tillsammans

Eh, hej.

Jag kommer kanske vara lite, typ, frånvarande här de närmaste dagarna.

Det beror på att Anna plötsligt fick ett lite plötsligt mail här, nu, i torsdags. Där det stod hej du har fått jobb som biljettförsäljare på en norsk cirkus kan du komma på måndag? så vi är lite uppjagade här hemma nu.

Så hon åker iväg och är borta till september. En hel sommar utan varandra, så långt ifrån varandra. Det finns ingen "nästa helg" för hon jobbar varje dag, hela sommaren. Hon är där när våra kompisar tar examer och studenter, på midsommar, när vi åker till München, när jag fyller 20, när hon fyller 20. Men får världens äventyr istället.

Förut satt vi i tv-rummet med varsin dator och gjorde inget särskilt, och alla gardiner var fördragna för vi såg på film härom dagen. En fågel kvillrade utanför, och jag låtsades att utanför gardinerna var det sommar och grönt, och lite sådär åtta-niotiden på kvällen. Då kändes det nästan som förra sommaren, när vi satt på samma sätt i samma soffa, vid våra datorer och med gardinerna fördragna, och jag kunde suga ut så mycket som möjligt av känslan av en ingen särskild dag tillsammans på sommaren.


Så, ja. Det är det vi gör. Packar handlar kramas bråkar skrattar äter spelar och tittar på filmer och pussar varandra för fem månader.

Jag kommer tillbaka på måndag, eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar