onsdag 3 april 2013

Lukt

Jag gillar hur min kropp luktar. Särskilt armarna, jag brukar sticka in näsan i pyjamasärmen och nosa på mina armveck och de luktar liksom tvål och tvättmedel fast godare, men sött och syrligt på samma sätt. Särskilt på morgonen. Jag vet att det är jag som luktar för jag använder inte ens tvål som luktar sådär, och det är inte tvättmedlet heller för det luktar så på sommaren med, när jag har linne eller annat där armarna inte gnids mot tyg hela tiden.

Mitt hår luktar mest kokos nu, för jag och Anna gjorde inpackningar med kokosolja i förrgår kväll. Hennes blev jättefint och glansigt och mjukt men jag fick förstås inte bort allt utan ser fortfarande mest oljigt ut. Fast det som är för torrt är fortfarande torrt. Jäkla skit.

Det finns knappt några lukter på min kropp jag inte gillar. Vissa svettlukter är äckliga, och när jag luktar för mycket lök (händer ofta) annars gillar jag oftast det med, och inte bara på mig själv. Jag tror att de flesta som varit förälskade vet hur gott svett kan lukta, jag är väl knappast ensam om att ta varje chans att lukta på en object of desire's fuktiga, kroppsdoftade t-shirt?

1 kommentar: