torsdag 25 april 2013

Vink, vink

Alltså, jag vill minnas att jag hade någon ambitiös baktanke med det här inlägget, men nu orkar jag fan inte. Jag tänkte bara vifta lite och ropa Hej hej, jag är inte död. För det är jag inte. Jag har bara börjat jobba på kundtjänst. Trivs som bara den faktiskt. Vi började ta riktiga samtal igår, så jag däckar rätt fort när jag kommer hem på eftermiddagen. Läser inte ens bloggar längre.

Men jag älskar att gå upp sex, i soluppgången. Att åka buss och läsa, att ha arbetskamrater (nystartad avdelning så alla är lika nya och det fungerar jättebra). Att hämta varm choklad i pausen, ha matlåda och klä mig fint. Gillar allt med själva jobbet, förutom att jag inte är särskilt bra än. Men det gör inte så mycket, för de mjukstartar och ger oss jättelite samtal nu i början och vi har en massa faddrar som springer runt och daddar med oss och berättar precis vad vi ska göra (och är jääävligt snygga, skitjobbigt).

Annars mår jag bra, tackar som frågar, hej hej! Kom på nu att all dötid faktiskt kan användas för att skriva blogginlägg fast i blocket jag har (fast det är fullt, får be om ett nytt) så kan jag skriva in det i bloggen sen. Hur låter det?

Nu ska jag in på banken och betrakta min första lön. Det känns fint. Imorgon ska vi på After Work. Det känns lite jobbigt fast rätt spännande.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar