lördag 4 maj 2013

Idag: frunch, städa och vernissage

Känner att den här bloggen är lite bildgles just nu. Jag har blivit lite dålig på att ackompanjera inläggen med bilder, särskilt med helt orelaterade som de flesta bloggar gör. Kanske skulle köra mer på det? Och ta mer bilder över huvud taget? Det låter ganska trevligt. Jag kanske till och med ska börja redigera dem lite? Sådär ambitiöst ni vet.

Idag ska jag göra det här:

  • Skriva klart det här inlägget
  • Äta frukost/lunch. Frunch alltså.
  • Bestämma kläder. Fina, men klackskobefriade. Efter tio månader i arbetslöshetstofflor blir mina fötter så förbannade på mina nya klädvanor att de ger mig blåsor.
  • Städa Annas rum, så jag hittar allt jag inte kunde ta med till henne förra helgen. Och inte tänka på Anna. Inte tänka på Anna,
  • Cykla till biblioteket och lämna tillbaka väldigt sena böcker. Visste inte ens att jag fått påminnelser.
  • Gå på vernissage på Domens konstskola i Slottsskogen! Där jag stått modell alltså, trodde inte jag skulle komma tillbaka dit efter att jag fått fast jobb. Blir roligt, det är så mysigt där.
  • Kanske eventuellt gå på Naturhistoriska med Rebecka från mitt jobb och hennes lilla kravlande sak. Eller förresten, annars går jag nog dit själv.
  • Gå lite på loppis. Jag har blivit en sån jävla loppismästare så ni anar inte, har köpt två par skor och en... nej, den får jag visa istället, sedan jag började jobba i stan. Inte mig emot. Men nu ska jag inte köpa något, bara försöka ta lite kort. Behöver ett bättre objektiv för sånt.
  • Göra jobbiga uppgifter för teatern.
  • Kanske blogga igen.
  • Kanske träffa Richard, vad vet jag.
Hm, hade gärna bakat med. Ja, ja, det är en dag imorgon också. Tack och lov.

Domens konstskola, Björngårdsvillan, Slottsskogen. Bild jag tog efter att ha jobbat där i höstas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar