onsdag 29 maj 2013

Jag blev just lite lättad över mina egna tankar

Jag gillar ju att skriva listor och när jag inte har pengar skriver jag gärna listor på saker jag vill ha och ska köpa när jag får pengar.

Nu hade jag en jag skrivit i anteckningsblocket på jobbet inför löningen, och den besvärade mig lite. Efter sandaler bröllopsklänning busskort gymkort ligger inpackning som första prioritet. Efter det kommer läppstift parfym ögonbrynspenna. The fuck? Alltså, inget problem med att intressera sig för sitt utseende, men i kombination med nedanstående inlägg om min allmänna sociala prestationsångest eller whatshallicallit så tyder det på en del tendenser jag inte gillar. Det tyder närmare bestämt på att min desperation att passa in här eller där och bli gillad av hon eller han (mest han, ahem) får mig att tycka sämre och sämre om mitt utseende och gör mig beredd att lägga mer tid och pengar på det än jag egentligen är intresserad av.

Nu känns det dock lite bättre. Jag upptäckte att jag har lite pengar över av lönen efter shoppingen inför kusins bröllop i sommar. De pengarna är egentligen öronmärkta för inpackning av det lite bättre slaget, för att göra mitt hår mindre risigt, men. Men när jag såg det var min första tanke WOHO, FUCK NO, NU KAN JAG GÅ PÅ BIO!!! Så nej. De pengarna blir Great Gatsby istället, om jag hittar någon att gå med. Det känns bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar