söndag 19 maj 2013

Jag tänker inte ens gå dit

Hur kan jag låta EN snubbe fucka upp min hjärna så totalt? Plötsligt vill jag ändra allt med mig, allt som är fel och fult och störande och äckligt, och hitta alla saker jag kan komma på som kan få honom att gilla mig.

Plötsligt är alla utseendeångestar tillbaka igen och jag oroar mig för att vara för smal för tjock för rund för fluffig för liten. För tråkig, för tramsig, för barnslig, för tyken. Ändå gillar han mig inte.

Vem bryr sig. Jag tänker inte bry mig, jag tänker inte försöka tänker inte anstränga mig. Jag tänker göra sånt som är roligt, göra ett bra jobb, vara med såna som gillar mig och är snälla och roliga. Om han vill prata med mig och vara med mig kommer jag bli glad, om han skulle vara intresserad... ja, då får han väl fylla i en blankett och lämna in nånstans, vad fan vet jag.

Om han inte är det tänker jag inte bry mig, tänker inte utsätta mig igen.

1 kommentar:

  1. Livet är ingen popularitetstävling. Vill de inte så vill de inte, det har nog mindre med dig att göra än du tror. Det är viktigt att känna sig förstådd så slösa inte bort din tid på de som inte förstår dig. Oavsett vem (tänker på det här inlägget) eller var (tänker på det du skrev om jobbet). Det är inte lätt att inte passa in men det är en enorm styrka också.
    Oj, vad jag blev filosofisk här då... Äsch, go and kick som ass, girl!

    SvaraRadera