onsdag 1 maj 2013

Grattis Kapten X!

Min allrakäraste broder fyller år idag! Om ungefär en och en halv timme har han varit 16 i ett helt dygn, sjukt stor ju! Fast det går knappt tänka att han är stor längre, han gick om mig redan för flera år sedan och nu tror folk att vi är tvillingar mest jämt. Han är en rätt snäll bror, lite kaxig och dryg ibland men inte hälften så sur som jag var när jag gick i nian.

Jag blir glad när jag tänker på att han faktiskt tycker om mig och tycker att jag är en bra storasyster, fast jag var dum mot honom när vi var små, och nästan aldrig vill vara med honom. Pappa säger att första gången han såg oss skratta åt något ihop var när vi hade hittat Nödlösningar och nedletningar med Rio och Madam Dammdamm på SR:s hemsida och då var vi i alla fall över tio båda två. När han var tretton insåg vi plötsligt att vi delade nästan alla referensramar (jättekonstigt, vi har ju bara vuxit upp ihop liksom) och jag upptäckte att han faktiskt är en person, som dessutom är ganska intressant.

Han är metalhead och spelar gitarr

Han gillar Pokémon

När han gillar en film tittar han på den igen och igen och igen upphackad i sekvenser tills han kan hela utantill med extramaterial och allt, men är ändå inte trött på den

Han gillar mytologi och kläder, kan väldigt mycket om grekiska gudar och är stilsäkrare än de flesta

Han är en sån person som folk tycker är intressant att prata med, har lätt att få vänner när han vill och många tycker om honom

När han var bebis hade han vansinnigt stora kinder som han brukade fylla med godis när ingen såg på

Han har bett att bli kallad för Kapten X här på bloggen, så det blir han. Nu vet ni lite mer om honom!

 Grattis på födelsedagen, lillebror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar