tisdag 28 maj 2013

Världen är fin och underbar och eländig i största allmänhet.

Det här är så typiskt mig. När jag pratar mycket får jag nämligen svårt att skriva.

Jag svarar dåligt på sms, skriver inte dagbok, bloggar inte, kommenterar ingenstans, statusuppdaterar inte ens på facebook. Därför går det lite si och så. Glad är jag ändå att ni är en liten (liten, liten) handfull söta läsare kvar som tittar in i tomheten ibland! Får försöka hitta något att mata er med då och då, så ni inte tröttnar.

Vad gör jag nu? Ja, just nu har jag varit ledig i fyra dagar och laddar för att jobba onsdag-onsdag. Under de här fyra dagarna har jag handlat med mamma, köpt två jävligt bloggiga klänningar och ett par sandaler, skickat ett paket fullt av spel, godis och brev till Anna, kokat chokladkola (ni har inte en halv jävla aning om hur grym jag är på chokladkola), tittat på amatörteater, lagat mat och träffat min gode vän Richard. Känslan av idag är jag ledig, igår var jag ledig och imorgon är jag också ledig är fanimig helt fantastisk. Det lätt bästa med att vara arbetslös.

Vad annat har jag gjort, utöver den här helgen? Jag har varit på en underbar picknick med min teatergrupp. Lite grill, mycket sol och mycket prat ända tills det blev mörkt och kallt och vi fick gå för att komma med sista bussen. Min morbror ligger på Sahlgrenska med bruten och stelopererad rygg och kittekatten hans har flyttat hem till oss. Jag har varit och grillat med mitt jobb, men minns nog nervositetsångesten på spårvagnen dit mer än att det var ganska mysigt där. Efteråt åkte jag med Richard till en annan god vän, Yolanda och drack Vanilla Sky och blev allmänt småfull. Hon tog en massa bilder där jag sitter i hans knä och folk har börjat fråga "om något är på gång" mellan oss och jag vet inte vad jag ska svara. För det är det väl men om vi någonsin blev ihop vore det väl för att trösta varandra. Han har blivit av med den han ville ha och jag tänker aldrig ens försöka få den jag drömmer om.

Anna kanske får internet snart! I över en månad har hon bott i Norge, men cirkusen har åkt omkring så mycket att de inte haft möjlighet att gå till någon form av skattekontor och skaffa ett norsk personnummer åt henne. I Norge måste man nämligen ha ett personnummer för att ens kunna skaffa kontantkort, de snåla jävlarna. Nu har vi bara haft sms och brev som enda kommunikationsvägar. Och hon har bara haft en nätlös dator utan sims 3 att underhålla sig med. Stackarn.

Nu vet ni lite mer i alla fall. Kanske jag uppdaterar lite bättre snart? Eller också sämre, för att jag ska jobba så många dagar i sträck. Orka kommentera andra bloggar lär jag i alla fall inte göra, så trafiken lär bli gles. Nåja, hade kunnat vara värre. Ni trogna små får så gärna hänga kvar, i alla fall, hoppas ni har trevliga dagar även utan mina sköna ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar