lördag 15 juni 2013

Stor flicka

Linnea, minns du min trädkatt? Det var en barkformation som såg ut ungefär som ett kattansikte på en björk precis där man går in i skogen hos dig, jag visade den en gång. Den hade ett häftstift i "pannan" som jag tror Alex och Choffe satte dit när vi slutade lågstadiet och treorna hade poängpromenad.

När vi var små och lekte varje dag brukade jag ju alltid gå förbi där på vägen hem, och då stannade jag alltid vid katträdet och kliade den lite i pannan och drog lite i häftstiftet, för det såg ut som att den hade en jättestor fästing men det satt svinhårt och jag fick aldrig ut det.

Idag gick jag förbi där igen på väg från teatern, och stannade såklart, och kliade katten, och drog i häftstiftet. Det var jävligt rostigt så jag började pilla på det och det lossnade bitar, och så märkte jag att det satt lite löst. Då stack jag in nyckelbrickan under kanten och bände till, så lossnade det.

Det lossnade! Jag fick loss det!

Ai iz big gurl nao.

3 kommentarer:

  1. Åh, jag minns katten lite grann iallafall! Shit vad coolt och symboliskt, nu är du vuxen for real asså.
    Poängpromenaden känns som det var igår, med Alex och Choffes överseriösa "Välkommen till spökskogen", skrattar åt det ibland fortfarande. Ibland känns det som att dom där mörkblåa och ljusrosa plastbanden från den dagen fortfarande ligger kvar i skogen också.
    Du skriver så himla bra förresten!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, fint att vi har samma symbolseende!
      Samma här, "där både drömmar och MARDRÖMMAR kan bli sanna!" så fruktansvärt typiskt dem. Hehe, minns exakt var vi stod ^^
      Oh, tack! :D

      Radera
    2. OMG juuuuuuust det!!! Det var ju typ det bästa, fattar inte att jag hade glömt det!

      Radera