fredag 14 juni 2013

Ursäkta om jag blir lite hispig

Det verkar gå vägen med lägenheten! Så sjukt. Om det blir så (jag säger om, för vad som helst kan fortfarande hända) blir jag Majorna-bo på Söndag. Ja, sjukt som sagt.

Så det är det jag ska göra nu. Fixa grejer som måste göras innan jag kan... Jag vill knappt säga det! Flytta hemifrån. För jag vill alltid bo här, alltid vara nära kapten x och mamma och pappa och Richard och världens finaste hus och allt annat. Men egentligen, vad fan? Hur långt flyttar jag egentligen, jag kommer ju för tusan åka hem till dem varenda helg och oftare ändå! Och så fort jag vant mig kommer väl lägenheten kännas som hemma.

Vad packar man? Jag tar inte med allt, för det är i andra hand och möblerat och inte säkert att jag bor kvar över sommaren. Jag flyttar i stort sett rakt in i ett färdigt liv, ta med lite egna grejer bara.

Det är egentligen det som är det svåraste: att allt är klart. Det är nämligen en sån drömlägenhet, superfin och med stringhyllor och sammetssoffor! Den hade lika gärna kunnat vara plockad direkt ur en blogg, men det är den inte utan den är på riktigt och jag är nästa skyldig att blogga mycket när jag bor där (man kan helt enkelt inte bo så och inte blogga varje dag).

Jag är lite rädd att tappa bort mig själv med flit där. Att jag bara ska ta med mig saker jag tycker passar in i den sortens låtsastillvaro jag tänker mig, och inte de saker som faktiskt hör ihop med den jag är i grunden.

Så där får jag anstränga mig. Saker som hör ihop med mig och därför ska packas i första hand: morgonrock, tofflor och väckarklocka. Så att det första jag ser och har på mig på morgonen är samma saker som de alltid har varit.

2 kommentarer: