tisdag 23 juli 2013

Listsak

Det absolut sorgligaste som hänt dig i år?
Humm, inget som varit direkt sorgligt så. Läskiga saker har hänt, men det mesta har mest varit spännande samtidigt. Kanske något någon gång som jag förstått att det aldrig kommer hända? Eller egentligen, de fem minuter som jag trodde att jag sett Anna för sista gången. De värsta i mitt liv.

Det absolut roligaste som hände förra året?

Förra året var ju VRÅLlångt! Jag gick för bövelen i skolan förra året! Okej då, berättar en tramsig historia bara: den gången jag skrattade mest under hela förra året måste ha varit när jag hade bakat och lagat MASSA mat och Anna och Richard hade byggt ett högt torn av all disk. Och då menar jag verkligen svin. svin, sviiiinhögt, typ en meter med kastruller och bunkar och plåtar och bestick och en halv ananas högst upp. Ja, jag välte det. Hur kunde du gissa det? Jag stötte bara till det lite, lite och det såg ut att klara det, men sen föll det och bara ramlade och ramlade och ramlade och det slutade liksom aldrig att rasa ner saker från diskbänken. När det äntligen slutade hade det hållit på så länge att inte ens pappa kunde bli arg.

Senaste tre skickade sms:en
Till Linnea: Jo, det förstås. Har du tänkt flytta nånstans snart? Lite svårt att få tag i lägenhet iofs... Vad gör christoffer förresten?
Till Richard: Låter bra, då är jag förmodligen hemma när du kommer. Ska du till ******* först eller så?
Till Anna: Ali på jobbet har dödsrelikernasymbolen på vaden :D

Aktuell obsession
musik: Typ ingen. Mina vanliga spellistor bara, kanske lite mer metal än vanligt, lyssnar på Annas musik och Skitarg och lite så.
tv-serie: Girls! Och Skärgårdsdoktorn. Men mest Girls. Fast jag tittar nästan aldrig för jag vill verkligen verkligen inte att avsnitten ska ta slut.
mat: Vet ni vad som är det godaste i hela världen? Calamari! Det är friterade bläckfiskringar och det är så groteskt gott att jag nästan börjar gråta när jag tänker på det. Varje gång jag är hungrig vill jag rusa direkt från jobbet till Tranquilo bakom Saluhallen och köpa en skål. Så fruktansvärt gott.

Drömkille/tjej:
Pinsamt nog har jag värsta manlighetskomplexen. Det är i alla fall det jag dras till rent fysiskt, personlighetsmässigt så... äääh, vem bryr sig. Han behöver inte ha någon personlighet, jag har Anna och Richard till sånt. De är roliga, intelligenta, charmiga och begåvade så det räcker.

Ett jobb du inte kan tänka dig: 
Något där man sitter på ett kontor och skriver långa utläggningar och resonerande facktexter hela dagarna och aldrig aldrig kan komma därifrån för ens utbildning gör en överkvalificerad till alla andra jobb.

En sak du stör dig på hos andra:
När de tror att de vet saker de inte vet något om.

En dålig sida hos dig själv:
Jag tror att jag vet saker jag inte vet något om...

Din plan för helgen?

Vara med Richard. Ha teatergruppen på besök. Kanske gå ut. Kanske bada. Vara med Richard. Posta saker till Anna.

2 kommentarer:

  1. post! yay! <3 ska nog göra den listan jag med.. skrev faktiskt ett ganska roligt inlägg precis.. tycker jag xD

    SvaraRadera
  2. Anna Kronström29 juli 2013 21:59

    ska du inte uppdatera nån gång din minisak? och tror du min post kommer imorgon?? :O :O ;) <33

    SvaraRadera