tisdag 20 augusti 2013

Dag 7 - Det här vill jag ha


  • En stor bokhylla full med nya, gamla, fina, spännande, roliga, sorgliga böcker. Bara, bara böcker jag tycker om, inga bokreaböcker jag inte bryr mig om (tycker det är jätteelakt mot böcker att hålla dem i fångenskap utan att ge dem kärlek. Provläs på biblioteket och köp sen, du köper väl inte en hund om du inte vet att du älskar hundar och passar med rasen?)
  • Vackra klänningar som gör mig söt, gamla vippiga klänningar med hjärtformad urringning och puffiga spetsiga underkläder, smala klänningar, korta klänningar, långa klänningar. Jag vill ha en i varje färg också. Än så länge har jag svart, vit, rosa, röd, lila och grön. Regnbågsgarderob!
  • Långt hår. Och jag ger mig inte förrän jag får det, minst till nedanför brösten. Och ett sånt där smalt blomhårband att ha i det.
  • Lite mer självförtroende, tack gärna.
  • En trädgård full med vallmo, rosor, pioner och andra gammaldags Elsa Beskow-blommor. Helst jättestor och virrig med träd, klättriga växter, buskar och kanske en damm eller så, där snälla små små djur gömmer sig. Och saker man kan äta. Typ alla växter som går att äta, när man kommer hem ska man kunna bli mätt innan man kommer innanför dörren.
  • Baddräkt härifrån.
  • Ett vardagsrum med stora pösiga sammetssoffor och färgade papperslampor där jag kan ligga och läsa eller sova själv, och med en ordentlig tv så mina vänner kan komma dit och titta på film.
  • Stort paraply i fin färg, som Amelie från Montmartre. Synd att jag bor i Göteborg och det aldrig regnar utan att blåsa...
  • Lösögonfransar.
  • Magiska krafter.

4 kommentarer:

  1. jag kom på en smart självklar sak, borde inte ett sätt att lättare få långt hår bara vara att ha det uppsatt (så det inte blir så slitet alltså)? dåligt för mig förstås eftersom jag hatar det men kom på det när det blåste?? xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Jag brukar ha det i en sån där ful knopp på huvudet nu, men då känns det som att det slits där själva tofsen sitter? Slits nog mindre längst ner iaf :O

      Radera
  2. snyggt! kom på.. maybe?? (a)

    http://www.electronic-star.se/oneConcept-aktivt-2-1-hoegtalarsystem_i1773.htm

    SvaraRadera
    Svar
    1. What? Varför så sjukt billigt? :O Verkar ju jättebra!

      Radera