onsdag 18 september 2013

September, 2013

Just nu? Jag har fått fast anställning (kontrakt nästa vecka!) och vet knappt om jag ska vara glad.

Kontraktet på min vackra, vackra lägenhet går ut om tolv dagar. Efter det är det osäkert var och hur vi ska bo. Mest av allt hoppas jag på en trea någonstans, med lite medföljande möbler och stora fyrkantiga fönster.

Vi är tre här i lägenheten nu! Anna är hemma, så nu är det hon jag och Richard tillsammans i Hipstergrottan. Den passar inte för tre, ärligt talat. Passar inte för höst, inte för oss. Jag drömmer om någonstans där vi kan ha höst och vinter ihop. Läsa skriva äta se på film. Så mycket kärlek här.

Igår var Anna förkyld. Vi låg i sängen, tittade på dokumentärer och snorade. När Richard kom hem sov vi alla tre, som en korg med hundvalpar.

Det är höst nu. Med promenadmörker, middagsregn, mat och kramar. Bokmässan! Sommaren var underbar, och nu är den slut. Det gör inte så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar