torsdag 10 oktober 2013

Bättre än jag trodde

Hemma nu. Och alltså inte hemma som hos mina föräldrar, utan hemma med Anna och Richard. Hemma är där man inte är ensam, där man mår bra.

Visst, det är jävligt slitet och ruffigt, men vad gör det? På ett grått plastgolv gör det inget om man spiller. Att ha ett kök utan varken mikrovågsugn, vattenkokare eller handtag på stekpannan gör inget, när jag lagar mat här med Anna. Går ut med Anna. Sitter uppe på natten med Anna. Och att sova på en madrass på golvet gör verkligen ingenting, om man har en varm kropp bredvid sig.

Och visst kräver det mer av mig. Lägenheten i Majorna var av den sorten som ger en personlighet utan att man behöver anstränga sig. Den här ställer krav, samtidigt som den ger mig utrymme.

Jag vet inte vad det här är en början på, men jag tror det göra mig lycklig. Anekdotgatan 21, översta våningen, vänstra dörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar