söndag 13 oktober 2013

Dagens känsla: borttappad

Det här har varit en jävligt dålig dag. Jag vet inte riktigt (=alls) var jag ska göra av mig själv och orkar inte prata med någon om det. Anna och Richard har varit jättesöta och keliga och vädret har varit fint och internet intressant, jag har en bok och det finns ett badkar, en balkong och saker att baka med hemma.

Orkar inte.

Antar att det är sån här jag blir när jag varit kring folk för mycket, och är det något jag har på jobbet är det väl folk. Prata i telefon konstant, max en minut efterarbetstid i genomsnitt, översociala kolleger, bo med sina bästa vänner, teatern, loppis, mamma och pappa... Folk överallt. En liten smula överstimulerad.

Borttappad, vilsen, förvirrad och totalt misslyckad. Nu känns det lite bättre dock. Var ute och sprang och plockade kastanjer, pratade en stund med Anna och tittade på bilder på Pinterest med henne.

Egentligen är det inte så värst mycket jag har misslyckats med. Ekonomin klantade till sig lite, inte så att jag inte hade tillräckligt med pengar men jag glömde bort en räkning och den gick till inkasso (sjukt ospännande, internet funkar inte ett tag, jag betalade, klart). Jag skulle söka en förstahandslägenhet och har inte gjort det än, den är förmodligen redan tillsatt och jag vet inte vad jag tycker om det. Jag pallar fan inte bo i första hand, skaffa möbler, mackla med kontrakt, vara bunden, behöva flytta tusen jävla saker om jag flyttar, en jätteomställning om jag ska plugga... Men det är nervöst att bo i andra hand, det är det. Alltid vara på alerten, alltid kolla blocket, inte veta var man hamnar. Men det passar oss nog ändå bättre.

Okej, nu bestämmer jag mig för det. Skit i förstahandsaset nu, och kör vidare med blocket. Jag och vi varken kan, ska, vill eller för den delen bör låsa oss till en lägenhet, en bostad, en plats. Okej, nu känns det lite bättre. Och nu vet jag hur man gör i alla fall, hur det går till med första hand. Har sett den krångliga blanketten. En annan gång. Så, det känns bättre. Hade varit skönt på ett sätt men jag vill verkligen inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar