måndag 28 oktober 2013

Jag borde inte sitta här

Jag vet det så väl. Borde inte göra det jag känner för (sitta på madrassen, lyssna på musik och spela simplast möjliga skräpspel). Borde vara konstruktiv, göra något

NÅGOT

och inte sitta här. Inte sitta här och bli tröttare, hungrigare, kåtare. Äta, städa, slita tag i Richard. Skriva. Vad som helst.

Jag kommer gå ner mig igen, jag känner det på mig. Min hjärna klarar inte den här plötsliga förändringen, plötslig bekräftelse, utan att få idéer. Och jag gör inte ens något för att hindra det.



Jag har fortfarande en klar bild ur fyllan: smala blå ögon nära mina, ljuset från en reklamskylt. Allt annat är bara känslan och





Mitt språk har fått ett nytt ord.

Jag vet inte vad jag ska göra av mig själv. Vill gå ner mig. Nej, det är inte sant. Inte dit igen, inte in i något som inte finns, jag är mer värd än så. Händer och mun, mjukt hår. Något helt nytt, en ny kropp jag aldrig känt förr, helt ny beröring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar