tisdag 31 december 2013

2013 - och även om jag inte vet vart jag ska så ska jag aldrig sluta gå

Herregud! Åh herregud! Det är nyårsafton!! Fatta!

Ja, jag är lite efter. Det känns inte så jävla nyår när man har jobbat hela dagen, det kändes som att bli nedsläppt i ett helt random sammanhang när vi trillade ut på parkeringen i myllret av nyårare som tittat på GP:s fyrverkerier. Vi såg dem från fönstret och DÅ kändes det lite, lite som nyår. Nu sitter jag fast i kön mot centrum, och sen hem till genpoolen med Anna och äta och mysa.

Vilket konstigt år... första tre månaderna bara snö och lite förvirring och ingen jävla aning eller särskild vilja alls. Sen plötsligt BOOM jobb, cirkus, Richard, sommar, lägenhet, en bruten rygg, katt, fest i slottskogen, människor, hav sol värme och ensamhet, massa sex och inget som det brukar. Försök att bygga upp något slags gemensamt liv i lägenheter utan att veta...

...vad vi vill. Vart vi ska (vem vet det?) eller var det slutar. Vem jag är. Jag vet det lite bättre nu än... för ett år sedan. Tror jag. Eller lika gärna inte. Jag har nog aldrig tyckt så illa om mig själv som i år, men kanske inte heller tidigare gjort så "bra" ifrån mig? Kanske, kan man hoppas.

Har för övrigt slagit personbästa i antal saker att må dåligt över. Åtminstone är jag sötare och har gjort mer och träffat fler än någonsin förr!

En sak är i alla fall säker: jag har aldrig åkt så mycket spårvagn som i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar