måndag 9 december 2013

Marint tema

Välklädd man på spårvagnen har sina grejer i någon sorts butikspåse, en sån där styv med tyghandtag om du förstår vad jag menar. "tång fjällbacka" står det på den, verkar vara någon tjusig butik med randiga tröjor och piratbyxor, typ. Dessutom har han den lite skrytigt sådär som "wow, kolla var JAG handlar!".

Men det som stör mig med den är att texten är i comic sans. Jag har inget emot det som typsnitt betraktat, men det får fan välja sina sammanhang! Stå där och se larvig ut...

Eller är det ironiskt menat? Försöker påsen driva med... klassamhälle? Då är det närmare ett konstprojekt i så fall. Idiotpåse, man kan inte ha comic sans på en seriös vuxenpåse! Man kan inte vara ironisk med marint tema!

Mina tankar är så jävla sammanhållna här känner jag.

1 kommentar: