fredag 13 december 2013

Som ett brus

Du vet hur halvt slocknade kolbitar i en grill ser ut? De är som vanliga stenar, men om man håller handen över dem känns det alldeles varmt och om man blåser på dem börjar det glöda och flyga små gnistor upp i luften.

Om jag och mitt liv är en hög med gråvita kol, så har vissa människor förmågan att blåsa bort de översta flagorna och blotta ljus och glöd.

Inte så att allt är dött och stilla eller så, som att mitt liv är dåligt. De där kolen ligger på en stor gräsmatta och grässtråna sticker upp in emellan, så det finns liv där. Och glöden ska väl inte bränna upp dem heller. Det blir... jag vet inte, kag har en bild av någon slag fusion framför mig, ljus och värme och eld och ljus. Och liv. Ni. Du.

3 kommentarer:

  1. *blåsa blåsa*
    *siri uppdatera*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lolz, glömmer typ att jag har en blogg xD okej då, när du nu ber så snällt ;*

      Radera
    2. Lolz, glömmer typ att jag har en blogg xD okej då, när du nu ber så snällt ;*

      Radera