måndag 20 januari 2014

2013 (ding dong the witch is dead!)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
  Skojar du? Ja, typ allt. Haft sex, kyssts, varit full, haft ett jobb, bott själv, handlat på systemet, haft fest, flyttat själv... sovit i en husvagn, dumpstrat, gått själv på Naturhistoriska. Fyllt 20.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

  • få ett jobb - ja
  • ta körkort - nej
  • flytta hemifrån - ja
  • bli stark - nej
  • vara snäll mot Anna - ja
3/5, inte illa!


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min teaterledare fick ju ett till barn men henne känner jag ju knappt längre. Ingen annan, vad jag vet.

4. Dog någon som stod dig nära?
Katten... Men hellre hon än hennes husse. Hon bodde hemma hos oss eftersom morbror brutit ryggen i en cykelolycka, så det hade kunnat vara värre, antar jag.


5. Vilka länder besökte du?
Tyskland, för kusinens bröllop, och Norge för att Anna jobbade där.


6. Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Typ inte... beslutsamhet möjligtvis. Veta vad jag vill. Och en ask pms-dämpande. Och ett annat jobb. Och lite värdighet.

7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
8 april! Första dagen på jobbet!
27 april. Första kyssarna!
15 juni! Inflyttningsdag i Majorna.
6 oktober. Flytt FRÅN Majorna.

9. Största misstaget?
Misstag? Jag gör väl ALDRIG såna. Tror inte ens jag fått nån specifik chans jag inte tog.

Eller jo! Bloggat, skrivit och fotograferat alldeles för lite! Dokumenterat alldeles för lite över huvud taget. Det är jävligt, jävligt synd. Skulle ha köpt smartphone för första lönen, ärligt talat. Så hade jag haft tusen bilder och sms nu.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nae.

11. Bästa köpet?
Mobilen! Och mina klänningar.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hyror ju. Såklart, överlägset mest.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla gånger jag kände att jag faktiskt har ett relativt vettigt socialt liv nu. Och att Anna mått så bra. Att folk tycker om mig.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
Vinter:
Alina Devecerski - Jag svär Starkare än jag trodde. Jag hörde den på radion när Anna och Richard körde runt med mig på natten när jag var... fan vet vad. Knappast hjärtekrossad men något ditåt och de var så fina.
First Aid Kit - Wolf Som bror spelade heela tiden. Den lilla högtalaranarkisten.
Marina and the Diamonds - How to be a heart breaker Bästa videon!

Vår:
Robin Stjärnberg - You Tittade på första deltävlingen på Andreas fest med teatern, då när Richard blev jättefull och vi fick släpa hem honom när bussarna slutat gå, och finalen projecerad på enorm filmduk inne i själva teatersalongen.

Tidig sommar:
Lyssnade bara på Alina Devecerski´s skiva och Veronica Maggios Satan i Gatan som jag hade på datorn. Och kollegernas eviga stampmusik. Och jo: I Love It (I Don´t Care). För att dansa till på Trädgårn och för att Richards klass hade den som utspringslåt. Som jag missade...

Sen sommar:
Maskinen - Liv och död
Daniel Adams-Ray - Gubben i lådan
Movits! och Timbuktu - Na Na Nah!
Får mig att tänka på jobb, vänta på färjan, wow som jag aldrig gick på, flytta ur lägenheten, Anna och Richard.

Höst och vinter:
Movits! och Maskinen - Limousin
Veronica Maggio - Sergels torg
Imagine Dragons - Bleeding out och On Top Of The World
Den här lägenheten. Vinter, jul, faktiskt laga mat. Med Anna. Viktor. Richard. Allt jag grubblat över. Ångesten, tänk om jag blir vuxen nu?

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare, som sagt. Haft det så bra. Inte gråtit mycket. Men oroat mig massor. Varit ledsen nästan jämt, fast ändå inte. Fast ändå. Eller är det bara att jag varit ledsen så mycket sista månaderna och därför ser hela året så? Trött på jobbet, trött på att flytta runt, trött på att oroa mig.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Druckit och festat? Typ det, kanske tagit mer initiativ. Rest nån mer stans. Men jag är nöjd.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig.

18. Hur tillbringade du julen?
SOM ALLA ANDRA ÅR. Exakt. Lika. Dant. Fast vi hade ingen tomte. Morföräldrarna var nog överlägset nöjdast med sina julklappar. Morfar fick en bok om bin och mormor ett par glittriga örhängen som de var extremt nöjda med.

19. Blev du kär i år?
Bra fråga. Har du fler så kan du ställa dem i hörnet så svarar jag på dem senare.

20. Hur många one night stands?
En gång kom jag faktiskt i närheten av ett. Det var en fin kväll.

21. Favoritprogram på TV?
Girls. Äkta människor. Historieätarna.

23. Bästa boken du läste i år?
JK ROWLING CASUAL VACACION ASGAGKLJEARGJEIOGORIPPPP

24. Största musikaliska upptäckten?
Hela musikalen Notre Dame de Paris. Tack Anna!

25. Något du önskade dig och fick?
Akvarellfärger!! Ligga. Dricka.

26. Något du önskade dig men inte fick?
En riktning.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Var på Tranquilo med mina föräldrar, min morbror, Richard, bror och hans flickvän. Jag var endast och enbart där för calamarins skull, det var verkligen det enda jag var ute efter. Att resten smakade rätt för jävligt gjorde inget, det var det värt. Annars jobb.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mindre oro. Mindre jobb. Snälla mindre jobb. Och mindre pms! Herregud.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2013?
Bästa någonsin! Jaa, i alla fall något som varit helt bra. Massa hemsydda och vintageklänningar, fint hår, välformade ögonbryn, smycken. Klänningar <3

31. Vad fick dig att må bra?
Anna. Richard. Mat. Fina saker. Bror.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ehm. Den här frågan är så fånig! Han i Thor kanske?

33. Vem saknade du?
Anna, så fort jag tänkte på henne.

34. De bästa nya människor
Alla på jobbet, så jävla många! Eller åtminstone någon sorts känsla av att ha något sorts normalt socialt liv. Har typ längtat efter årsskiftet bara för att få skriva den här punkten! Samt även en teaterväns amerikanska flickvän som nu fått svenskt medborgarskap.

Ja, jag tröttnade halvvägs på att lägga in bilder. Hur så?

http://cabaoo.com/listfolder/?p=2&id=51

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar