torsdag 30 januari 2014

Växa ifrån saker

När det kommer till sociala problem/frågor är folk jävligt glada i att säga "det släpper så småningom" eller liknande om att man kommer "växa ifrån det". Jo, det kan ni ju tro. Det är väl lätt att tro när såna saker HAR kommit av sig själv men det gör de fan inte för alla kan jag tala om.

Samma sak gäller med alla emotionella saker och utvecklingar. Begreppet att man "vuxit" är egentligen ganska provocerande, om det är något man medvetet arbetat för. Vilket man ofta har.

Många har sagt till mig om mina sociala problem som jag oroat mig mycket för att "en dag ska du se att det lossnar!" för att trösta mig. Nu känns det faktiskt som att det gör det lite och det stör mig som fan för det är inte som att jag väntat ut mitt eget psyke och så har det poppat upp social skills av sig själva utan jag har övat och tänkt och funderat och ansträngt och utmanat mig och FÅTT DET ATT FUNGERA. Det var JAG som löste det. Helvete.

3 kommentarer:

  1. hepp hepp, förstår vad du menar. varför tror du jag finns och gör de flesta nätter sen jag var typ femton... <3

    SvaraRadera
  2. Väl rutet! Håller helt med om att det alltid handlar om den egna ansträngningen snarare än att växa upp genom ålder. Har själv haft social ångest, men tack vare jävlar anamma och stöd från vänner har jag överkommit det till stor del.

    SvaraRadera