torsdag 20 februari 2014

Blandade listfrågor

På kära Tumblr dyker det ibland upp evighetslånga listor med frågor, och som jag har förstått det plockar man bara ett par av dem man känner för och svarar på dem (eller har jag missat något?). Ska vi köra ett par? Det gör vi!

9. Talk about the little things on your body that you like the most.
Mitt hår (ibland). Min svinsöta rumpa. Runda ögon och liten prinsessmun. Just idag gillar jag nog nästan allt. Små luddiga ben. Sidenfjuniga kinder, trubbnäsa. Världens gulligaste pyttefötter! Och mina episka käkben!

11. Talk about the best dream you ever had.
Jag älskar alla drömmar som innehåller platser, och det gör ju nästen alla? I alla fall mina, handlar nästan mer om platser än om något annat. I natt var jag på något torg i Göteborg som var målat i samma tankefärger som i Känn ingen sorg. Hus, grottor, städer, skolor, slott och trädgårdar. Jag som aldrig, aldrig får bilder i huvudet när jag läser eller kan se andra världar alls framför mig får lov att åka någon helt annan stans. Hjärnan kompenserar lite i alla fall.

26. Talk about things you do when you're sick.
Snyter mig. HELA tiden. Senast hade jag ett berg av toalettpapperstussar bredvid sängen från långa snytnätter. Slem... Sover och vill ha det jättevarmt. Vill inte äta men är hungrig. Får feber av att titta på tv.

27. Talk about your favorite part om someone elses body.
Underarmar är det finaste jag vet på män man tycker om. Och den där lilla mjuka fläcken precis nedanför mungipan där de inte har något skägg, som man kan kyssa. Och på alla gillar jag hår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar