onsdag 5 februari 2014

Det är natt, tidigt i februari

Anna åker till Norge imorgon, i ett par veckor. Jaha. Och sen hem ett tag och sen till cirkusen. Vi får väl se hur det går. Hon klarar sig åtminstone, inget att tvivla på.

Jag är ej sjuk längre, torrhostar bara retfullt och snyter ut halva hjärnan i slem och klet varje rast.

På jobbet går det (ganska) bra.

Sociala situationer stressar mig klart mer än jag trodde, och jag är definitivt sämre på dem än vad som märks. Än vad jag märker. Jag försätter mig bara aldrig i dem, riskerar inget. OM det inte är en man med mjukt skägg och skinnjacka inblandad. Då blir jag plötsligt sjuk i huvudet. Tydligen. Kul. Jag är så jävla bra på det här.

Tur att det finns andra. Nya Linnea-kompisen på jobbet som vi hjälpte att flytta in i en liten, liten etta i Hammarkullen, och som har långt blont trassligt hår och gillar oss och kramas och bränner fiskpinnar. Hon passar oss, hon är snäll. Får mig att må bra.

Jag hoppas kunna skapa något i sommar, åstadkomma något. En tanke, en bok, sy något, lära mig måla och bli trygg i det. Bli trygg i något.

Det är så mycket som jag glömt går som jag faktiskt kan göra. Att det inte behöver vara såhär, att det inte är det jag drömt om. Att det går, något annat.

2 kommentarer:

  1. måste ha varit Lillehammer vi precis åkte förbi nu.. såg precis ut som den bron.. fast vi åkte på en annan men minns den definitivt rätt.. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tvivlar inte en minut på att du kommer få det bra <33

      Radera