torsdag 6 februari 2014

Det kommer bli vår!!!

Jag slås av det ibland, som nu. Det kommer bli vår! Inte nu, inte imorgon och inte på minst två månader men vad fan gör det? Två månader är ingenting, fast allt. För två månader sen var vi nyinflyttade i Kortedala. Det känns som tusen år sedan, men samtidigt... som om det bara var ett par månader sen. Vilket det är.

Bara själva tanken på att det finns. Ljus och luft och värme och plats att sträcka på sig. Pastellig himmel, körsbärsträd, lätta skor. Allt smått, smått grönt som kryper och gror under fötterna och över huvudet. Finns det? En liten stund känns det som om det är på riktigt.

Det kommer hinna hända så mycket på den tiden, och jag har ingen aning om vad. Eller var, för den delen. Jag måste hitta mig själv bara, finna mig i mina tankar och min kropp, i verkligheten. Innan jag kan vakna under det mjuka ljuset, värdesätta och känna någon annans beröring så som det förtjänar. Närmare.

Min vårförälskelse ska vara jag.

2 kommentarer: