måndag 17 februari 2014

Egen tid

Jag har nog aldrig så mycket haft känslan av jag har inget liv som nu. Ändå har jag aldrig haft så mycket liv som nu. Är aldrig ensam, har aldrig tråkigt, alltid något att göra. Någon att vara med. Ändå är jag så brutalt uttråkad. Inte av mitt liv eller tillvaro utan av min blotta existens överhuvudtaget. Av... allt. Att längta till sommaren som inte kommer göra någon skillnad, att aldrig vara riktigt, permanent glad. Fast så mycket bra händer.

Nu har jag gjort en bra sak i alla fall. Jag sa till min chef att jag vill gå ner i arbetstid, från 100% till 75%. Skaffa en värdigare tillvaro. Lite mer tid, som jag kan boka upp på egen hand. Som jag själv bestämt att jag ska ha (ansökte även om en extra dag ledigt i samband med min och mammas Stockholmsresa, bara för att jag kan). Tid att läsa, skriva, röra på mig, utvecklas. Ta körkort.

Jaha, och hur ser det ut på cv:t då? Hur det kommer se ut att jag kan ta eget ansvar, tänka själv och på egen hand disponera min tid på ett vettigt sätt? Helt okej, tror jag. Bättre än att sitta här som ett får.

Jag blir väl knappast någon Underbara Clara med eget jordbruk, jobba på radio och bli sponsrad av Panduro. Men ett litet, litet steg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar