lördag 15 februari 2014

Jag vill ha ett hus

Vill ha ett hus, vill ha ett hus, vill ha... någonstans som jag kan tapetsera och dammsuga och bestämma själv vilka köksmaskiner som ska finnas. Där jag kan ställa ett stadigt bord med sköna stolar, och ta lång, lång tid på mig att bestämma och hitta alla möbler.

Min säng ska få följa med, som gästsäng, för ett gästrum ska jag ha och det ska kommer folk och hälsa på ofta. Om inte annat behöver Anna en säng när hon är där. Och mina gamla barnsaker ska få en vind att stå på tills det finns andra barn som kan ha dem. Och julsaker och sommarkläder och solstolar ska där finnas. Världens finaste vind kommer det vara.

Det värker lite när jag går i möbelbutiker eller läser bloggar och böcker med hus och inredning, och allra värst när jag varit på loppisen jag jobbar på. Det finns så mycket vansinnigt fina saker och allt är SUPERbilligt. Allmogeskåp med höga, smala ben, 2000:-. Köksbord i ek, 200:-. Oljemålningar av alla de slag, 60:-. Och jag vet att det är så långt bort.

På andra sidan utbildning, förstahandskontrakt, ögonlaser, nytt jobb, kanske annan stad, kanske en man eller någon annan att dela lån med. På andra sidan livet.

2 kommentarer:

  1. jag vill inte ha något av det... hmpf.... xD ;);)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte om jag bryr mig så fantastiskt mycket heller, bara att jag vill ha ett hus, helst som jag äger, som jag vet att jag bor i, där jag bestämmer allt, där alla vet att jag bor och kan komma och hälsa på när som helst. Och när jag ser möbler och sånt tänker jag på hur långt det är kvar :(

      Radera