fredag 21 mars 2014

Är det bara jag som kan göra goda macor med mozzarella?

Det blev Husaren i Haga. Utan kanelbullar med med en stor mozzarellamacka som är ganska äcklig och en nästan lika stor kokosboll. Fast utan kokos. Med pärlsocker istället. Hur gör folk som går ensamma på café när de måste kissa? Släpar med sig bricka och jacka och dator och grejer? Som såna där som jobbar, skriver eller pluggar på café. Dra med hela studielitteraturen in på toaletten?

Jag läser en tunn liten bok som heter Etikett och är ganska bra, av Josefin Palmgren. Jag gillar böcker som handlar om just precis tjugoåringar, de är de enda som är riktigt roliga! Det är bara de som förstår meningslösheten och framtidens tomhet och allt sånt. Gud. Jag tänkte inte skriva här egentligen, men jag glömde pennan i soffan, orutinerad som man är.

Jag är ganska söt idag. Hårband med liten rosett, knyckt från ungen vi bor hos och rött nagellack som jag gör röda rispor på boksidorna med. Ödet är på sitt nyckfulla, omdömeslösa humör idag, jag är lite osäker på var dagen kommer sluta.

1 kommentar:

  1. satt i typ tjugo minuter och tänkte "vadå ungen vi bor hos"????? sen fattade jag... xD xD

    SvaraRadera