torsdag 13 mars 2014

Ett år sedan

Jag minns en annan gång, när jag inte satt inlåst på ett kontor hela dagarna. Det var mars förra året. Då kunde jag flyta runt hemma och ta kort på saker jag kände för, baka och vara ute. Det kan jag nu med, kanske ni säger men det är svårt när man dör när man kommer hem, ska jag säga.





Jag gjorde kanske inget nyttigt, men jag var jävligt lycklig, jämfört med nu. Hör du det, jobbjävel?

Vi visste ingenting om att vi båda skulle ha jobb inom en månad, om cirkus eller Regnbågsgatans hållplats. Jag städade, publicerade ungefär samma bilder som dessa och blev länkad av bloggkommentatorerna. Och det var vår. Jag tror inte det snöade mer i vare sig mars eller april? Jag vill inte ha mera snö och kyla och mörker.

Anna åkte tillbaka till cirkusen igår. September.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar