fredag 18 april 2014

Fem random grejer idag:


  • Cheddar and garlic-chips är inte goda. Åtminstone inte de på Kortedalas livs, de smakar ingenting. Möjligtvis... cheddar och vitlök. Okej, det var väl en dålig idé att köpa dem då!
  • Anledningen till att jag bloggar så friskt just nu är att... eh... jag egentligen har massor att göra som är ganska viktigt. Typ städa lägenheten för min hyresvärd kommer vara här medan jag är hos Anna över påsken. Eller skriva den där jobbansökan så jag i alla fall har en chans att komma ifrån min miserabla vardag. Eller ringa om den där jävla lägenhetsvisningen som borde varit... igår. Eller åtminstone skriva något viktigt (jag är en sån jävla black om foten för min egen kreativitet).
  • Doften av nyklippt gräs är egentligen lukten av gräsets stresshormoner, det är de avklippta grässtrånas sätt att varna resten av gräset. Helt sant! Doften av sommar är alltså tusentals grässtråns dödsångestskrik ("Gaaah, gud hjälp oss!" "Jag vill inte dö, jag vill inte dö!" "Den kommer, den kommer! Ducka, ni andra, rädda er själva!" "Susan, jag älskar dig, glöm mig aldrig!").
  • Jag har trasslat in mig i min morgonrock och kan inte komma loss...
  • Jag har sökt till alla tio psykologutbildningar som fanns på antagning.se bara för att se om jag kommer in. Vilket jag förmodligen inte gör. Men OM jag gör det kommer jag få ägna fem år åt något skitintressant som slutar med att jag får ett bra jobb. Win/win.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar