onsdag 9 april 2014

Körsbärsblommor i regn

Det känns som sommar i Göteborg. Plötsligt blommar det tulpaner utanför lägenheten, björkarna börjar slå ut, koltrasten sjunger varje kväll (och morgon, för- och eftermiddag) och att det regnar gör ingenting när det så tydligt känns och luktar sommarregn. Jag undrar verkligen vad det här blir för slags sommar! Den förra var fin och konstig och odefinierbar och övergick i en jävligt märklig höst. Inget blev riktigt som planerat (inte för att jag vet vad jag planerat men inte det som blev i alla fall!). Jag gillar inte att jag bara skriver när jag är förälskad! Verkligen inte.

Antagligen är det för närhetens skull. Det vet du ju, att det bara är den som spelar roll, så det är förmodligen bara den som får igång mig. Närheten till dig, eller någon annan. Närheten till verkligheten.

1 kommentar: