lördag 26 april 2014

Sommar, 26 april. Verklighet mottages tacksamt.

Jag vet att jag borde skriva. Så, här är jag. På Nettbuss express mot Oslo och Anna för sista gången på ett bra tag. Imorgon packar de ihop tält och djur och vagnar och far vidare mot Lillesand, tror jag det var. Så nu har jag med mig de sista böckerna hon glömde och Cherrycola, för det finns inte i Norge.

Nästa vecka ska jag flytta. Jag villinte villinte men jag vill ännu mindre bo i den här lägenheten ett helt år till. Värden ska stanna i Chile och ville ha mig kvar men jag sa nej. Vill inte behöva vara kvar ett år till. Mest oroar jag mig egentligen för flyttstädningen (min första var traumatisk) men jag har åtminstone gott om tid. Idag var nämligen min sista dag med heltidstjänst på SYKES Göteborg. Från och med nu blir det sextimmarsdagar och inget annat äm sextimmarsdagar! Så nästa vecka ska det packas, flyttas och städas.

Packa ja! Om prick och precis en vecka åker jag till Stockholm! Jag ska bo på Den röda båten, gå på Vintagebloppis (vm i fult ord) och tja... vara i Stockholm! På Södermalm, som jag drömt om i sex år. 3-7 själv och 8-11 med mamma. Och... vill ni höra en hemlighet? Jag tänker söka jobb där. Det är säkert alldeles, alldeles för sent inför sommaren (inför? Det ÄR sommar! Det hade jag inte räknat med) men jag tänker försöka. Söka allt, överallt. Och om jag får något alls kommer jag säkert få ha tre olika osäkra anställningar och jobba dygnet runt och bo i en cykelkällare men jag kommer vara i STOCKHOLM! Hur man nu kan vilja åka ifrån det himmelrike på jorden av skönhet Göteborg är just nu, det frågar jag mig. Jag kommer vara bottenlöst ensam och olycklig, det är jag säker på. Men vem bryr sig, jag kommer leva!

Jag tänker inte lika mycket på honom längre. Varje dag förvisso, men det är inte han som upptar mina tankar. Det gör Stockholm, Anna och skrivandet, böckerna. Mina tre riktiga stora kärlekar. Richard, flytt, och packning upptar min tid.

1 kommentar: