tisdag 1 april 2014

Sov gott och var inte ledsen

Märklig jävla känsla jag har. En del av mig vill barabarabara att det ska ligga en mjuk och varm Anna i rummet bredvid så jag kan lägga mig bredvid henne och gråta i hennes famn, eller åtminstone få krypa ner under täcket och aldrig komma upp igen. Samtidigt är jag rätt sugen på att dammsuga i köket, äta frukost och plugga körkortsteori. Meningsfullt.

Det är sjukt ljust ute, med en nyuppgången röd sol över Kortedalas höjder. Nej, jag vill ingenting, vill gömma mig. Vill ha kakor, på sin höjd. Eller lyssna på mumin. Något fint och snällt och absolut inte låtsas om att jag måste ut i världen om två timmar.

Jag kan låtsas att det här är mitt tornhus, som jag bara lämnar när JAG vill. Och det vill jag ALDRIG. Bara kakor och sagor och en sol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar