onsdag 7 maj 2014

1 - Berätta om dig själv

För man tjatar inte nog om sig själv som bloggare, menar du? Men visst, om du säger det så.

Jag. Jag vet inte. Vem är det? Just nu sitter jag i en soffa på Vetebullen på Hornsgatan på Södermalm i Stockholm. Jag trivs bra här, men vet inte riktigt varför. Kanske bara för att det är så långt ifrån mitt vanliga liv, långt från fleecetröjor, teater, kundservice, trähus, ekbacke, Göteborg, pendeltåg och allt jag någonsin haft. För oavsett om jag älskar det eller inte (och det gör jag) så är det just det. Allt jag haft. Och jag behöver något annat, nej, vill, måste ha.

Det är en sån sak jag ofta tänker på. Jag antar att jag tänker rätt mycket i allmänhet, men inte så mycket som jag skulle vilja. Ofta känns det som om hjärnan bara står på stand by utan att det händer något alls där inne, bara lite luddiga bilder och fraser som seglar omkring och inte blir så mycket av eller formuleras till något relevant.

Jag tycker om att springa från saker. När något känns för mycket, när tankarna väl börjar väsnas så springer jag så fort och hårt jag kan när ingen ser. När inget känns blir jag en varm boll under en filt i mina orddrömmar. Jag tycker om beröring och jag blir lätt förälskad i den som ger mig lite värme . Min och Annas religion är närhet, i olika former.

Jag gillar böcker och att skriva, väldigt mycket. Och färger och vackra saker (kristallkronor, pärlhalsband, sidenklänningar, träd, långt hår, gamla hus, etc). Jag vill kunna måla med ord alla de tavlor som inte vill bli tydliga nog i mitt huvud för att kunna uttryckas med penna eller pensel, men just nu är jag lite vilse i historien. Jag gillar historier också.

Just precis, precis nu är jag på någon sorts vuxengräns. Att gå in i sanningen och förvägra mig att sova mer är nära till hands men jag vill inte. Just nu vill jag bara sova, inne i mig själv. Varför det vet jag inte heller.

Nu får det räcka! Annars får ni väl fråga saker i kommentarerna, jag är snäll.

3 kommentarer:

  1. siri skriver bra! jag har skrivit ner massa ideer (kan inte skriva med sån där axsang eller vad det nu heter ;)) till min historia, din tur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va, Tnöffar inte din telefon det? Ja, det blev rätt bra...

      Men ååh jag måste väl det då :@ får hitta någon mer ~*intellektuellt stimulerande*~ plats än den här isiga mensvärkiga hotellsängen bara....

      Radera
  2. haru läst den här bloggen? http://fulskratt.blogspot.se/

    verkar rätt bra ^^

    SvaraRadera