lördag 31 maj 2014

10 - Ett kort någon annan tagit på mig


En klassisk bild på mig: i rollen som mrs Boyle i Agatha Christies klassiska deckardrama Råttfällan. Mycket otrevlig, första mordoffret. Dock var hon rolig att spela och jag fick väldigt bra kritik för den här rollen och särskilt omnämnande i lokaltidningen. Jag bär med mig en del av hennes repliker fortfarande ("Jag betalar sju guinnies i veckan för att bo här och jag har inte kommit hit för att frysa") så som man gör med vissa roller, och hon är fortfarande som en del av mig.

4 kommentarer:

  1. "det ska vara MONKSWELL inte MONKWELL!!"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Giles:
      *klistrar fast ett S*
      *beskådar sitt verk*
      *nickar nöjt*

      Radera
    2. saknar!!!! den var bästa pjäsen någonsin <33

      Radera