torsdag 29 maj 2014

9 - Mitt rum som det ser ut just nu

Som om någon ätit upp mitt liv och sedan kräkts upp det i en garderob.

Jag skojar inte. Jag har ett vääldigt litet rum och eftersom min tillvaro är mellan två lägenheter har jag mest bara öst in skit, slängt upp packning lite var som helst, klätt av mig bredvid sängen och låtit kläderna ligga där samt avslöjat husets största dammråttebo när jag fick för mig att dra ut nattduksbordet (som stod allra längst in) och måla om det. Det har stått i köket sedan i söndags och på dess plats huserar numera en jordglob som efter tio år äntligen fått en ny glödlampa. Det är r ö r i g t här.

4 kommentarer:

  1. jag tror dig inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej din vagn är ju värre såklart. Här är inget skräp eller grus eller ytterkläder, bara mina vanliga saker...

      Radera
  2. Jag håller med ovanstående. Du borde ta en bild. ;-D Jag älskar bilder på röror. Det får min röra (med två barn under tre år) att framstå som en mild bris. ;-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte lika farligt nu, för jag flyttade in bordet igen, men resten kan jag ta kort på. Berget på skrivbordet till exempel...

      Radera