måndag 5 maj 2014

Det handlar om dig

Jag är ensam och uttråkad i Stockholm och det enda jag gör är att fantisera om att få tag i han den där med de smala blå ögonen (såna blåblåblå fantasiblå lysande blå). För OM han är i Stockholm vet jag precis var han bor, inte för att han har sagt det utan för att jag fortsatt följa hans facebook fastän vi inte är vänner och fast det är snart två månader sen vi sågs sist. Men för att hitta dit har jag (minst) tre lägenhetsdörrar att leta igenom, och om jag hittar den där det står ingen reklam, men gärna pizza, vad fan gör jag då? Sitter i tre dagar i en trappuppgång i Upplands Väsby och låtsas som ingenting? Skärp dig.

Vad som finns i mitt huvud:

Tyllklänningar
Kolla på de andra hotellbåtarna om man kan jobba där fastän jag inte alls vill
Hudhudhud och hans söta sträva lukt. Någon i Oslo luktade likadant och jag hängde över den där människan och djupandades tills de upptäckte mig och sedan dess är det en av de saker jag tänker på varje dag. Det och på hur hårt han kysste mig på busshållplatsen, att jag borde ha sparkat honom på handen när han tog på min rumpa på det där sättet jag hatar och på vad han tänker på när han tänker på mig, vad han helst minns.

Vill vakna.

2 kommentarer:

  1. Du skriver himla fint! Det känns nästan som om jag kan känna dina känslor när jag läser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack! Det är ju då det är som bäst :3

      Radera