torsdag 1 maj 2014

Flyttar ut från Julianska gatan 12

Då har man lämnat den lägenheten. Den stora trean på åttonde våningen med full uppsättning ikea-porslin, alla leksakerna och shabby chick-möblerna. Det var här vi bott längst genom höst, stormar, lussekattskladd, regn,  förälskelse, mörker, flyttar hit och dit och nu vår. Och nästan sommar. Det var en bra lägenhet, om än konstig att bo själv i. Jag har tänkt många saker här, gråtit ett par gånger och skrivit jäkligt mycket (det är nästan den bästa biten!). Den här gången känns det rätt bra att flytta. Konstigt att inte få se Bellevue blomma eller åka förbi slottet som inte är något slott mer. Fint för att jag flyttar till någonstans ännu vackrare.

Det är meningen att jag ska såhära ~*tänka över mitt liv*~ här nu, som en askomplicerad version av Emil i Lönneberga. Jävla röra. Jag klippte av håret igår, till någon sorts småtantig fluffig halvfransk pagevariant, mest för att det var så slitet. Jag ser ut som någon annan nu men vad spelar det för roll, mig själv känner jag mig ju fan inte som. Vem jag än är så är hon snygg i håret i alla fall. Och det där trasslet som gick i sopkorgen lär ingen sakna.

Vad mer har jag gjort? Min stora lillebror Kapten X fyller sjutton idag så jag har köpt helt okej presenter till honom, och en present till somliga andra som fyller år senare i år (hum-humm). Kastanjerna och syrenerna blommar om bara ett par dagar och det är kallt fast det är sol. Spårvagnen är full med folk som ska gud vet vart på den här krångliga linjen och ute luktar det grill överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar