lördag 31 maj 2014

Hammarkullekarnevalen

Tre huvudsakliga punkter:

-jävlar vad bra
-jävlar vad mätt jag är
-jävlar vad mycket folk

Spårvagnen ut var rena sardinburken, kanske för att jag gjort genidraget att ta den som var framme preciiis när karnevalståget började och fick stå inklämd mellan en kamouflagerygg och en pytteliten farmor så nära att man fick samordna sin andning för att få plats. Som om hela Göteborg packar ihop sig i en och samma regniga förort tillsammans med hundra folkdansare av olika slag, samt ännu fler matstånd.

Ååh, jag önskar jag kunnat äta mera! Mattorget på kulturkalaset är typ hälften så stort som det här. Nu blev det bara tofu och jordgubbslangos.

Hela Göteborg festar den här helgen. Summerburst+West pride+Hammarkullekarnevalen+andra långdagen=kaoz mannen. Jag har någon lös tanke om öl nu men vi får väl se hur det går, som lilla tanten i Rasmus på luffen säger.

För övrigt börjar min semester idag, jag tror visst jag är lite rusig!

2 kommentarer:

  1. Åååh vad jag ville åka på karnevalen! Men jag försökte jobba bland tusen miljoner hipsters vid Järntorget istället. :///

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså jag tror dig när du säger tusen miljoner. TUSEN MILJONERS MILJARDER snarare, satan vad folk det var på Andra långgatan!!

      Radera