söndag 18 maj 2014

Indiehjärta

Så här vill jag att det ska kännas. Så här känns det. Varför känns det inte så här?

Det påminner om någon känsla jag längtade efter en gång, en längtan som försvann någonstans i en mörk vinterlägenhet, på någon förvirrad fest eller i känslan av att alltid göra fel på ett sätt jag inte känt innan.

Frågan är om jag kan uppleva det eller ens skulle tycka om det. Och om jag och Göteborg kan ge varandra något som kan likna det. Och om det finns minsta chans att få det när jag jobbar på det här stället, eller vad som är fel.

Vad är det som är fel?

9 kommentarer:

  1. Världens bästa låt. Så enkel men gör ändå ont.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen hatar jag den men älskar den ändå, mitt hjärta typ...

      Radera
  2. Bra låt, men vad handlar texten om? Killproblem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte riktigt... men för mig handlar det om känslan jag letar efter just nu, en känsla av att vara levande. Att gå och lägga sig och vara lycklig med sin dag och inte känna det som om man går omkring och håller andan.

      Och själva låten tror jag väl inte handlar om killproblem... även om mina tankar och bloggen gör det.

      Radera
    2. Okej, ibland kan sånt vara svårt. Det var nog det första i din text som fick mig att fundera på om det gällde killproblem. Är det något speciellt som hänt?

      Radera
    3. Hehe, jo det blev kanske ett lite otydligt inlägg. Å andra sidan känns det ganska rörigt också...

      Jomen jag blev ju "nobbad" av en kille efter att ha hängt efter honom ett bra tag, fast jag borde ha fattat att han inte var intresserad. Har skrivit en del om det de senaste två veckorna men kommer man in mitt i "handlingen" blir det kanske förvirrande att läsa ^^

      Radera
    4. Ja, jag har inte tittat på din blogg på ett tag. Ska ta och läsa ikapp tänkte jag, mycket jobb som tar massa tid bara.

      Det är lätt att det blir så, och dessutom är man oftast för blind för att se deras tecken på att de inte gillar en.

      Radera
    5. "Hoppet är en parasit på människokroppen, och lever i fullskalig symbios med människohjärtat". Ett rätt dåligt citat egentligen men det stämmer bra in på hur man ljuger för sig själv.

      Du är alltid välkommen att läsa! :3

      Radera
    6. Stämmer ganska bra faktiskt.

      Tack så mycket, det ska jag! :)

      Radera