måndag 26 maj 2014

Nån poetisk jävla rubrik/Jag vill inte ens ha de som är bra för mig

Jag skriver så mycket om saker jag inte vet eller undrar och blaha. Nu ska jag skriva något jag vet helt säkert. Jag har inte känt mig så ensam som jag gjort sen jag förlorade Richard på flera, flera år.

När Anna åkte till Norge var det honom jag hade istället att komma hem till vid slutet av dagen. Den första som kysst mig, leka sambo i Majornalägenheten och tusen tårar i hans famn.

När jag kom hem från Stockholm fick det plötsligt vara slut, bestämde jag mig för, var jag nu fick det ifrån. Förutom... tretton sms och en fest förra helgen har vi inte haft något med varandra att göra sedan dess och nu är han ihop med sitt ex igen. Jävla helvete.

Vi var aldrig ihop. Jag har aldrig varit hans flickvän, och han var aldrig min. Det hade kunnat vara så men jag ville inte. Ville ha något annat, vad det nu skulle vara. Jag har sagt till honom att jag inte står ut med det liv vi har, och jag hatar att vi aldrig gör (gjorde) saker tillsammans, men det var så var mitt fel. De gånger vi hittade på nånting var det på hans initiativ, och det mesta som var dåligt var på grund av mig. Jag antar att jag fått honom att må ganska dåligt, ganska många gånger.

Jag antar att jag inte har varit någon särskilt bra semieflickvän. Jag förstår att han inte gjorde mycket motstånd när jag gick. Han var väl jävligt trött på att utnyttjas av någon inte gav mycket tillbaka, och på att krypa för mig.

Det hade nog kunnat vara bättre än det var. Jag var inte beredd att de det vad som hade behövts, som han var värd. Han förtjänar bättre än att bli behandlad som sågspån, bli bollad hit och dit efter mina behag.

Jag saknar att ha någon att alltid komma hem till, saknar kyssar och sex men de är hennes nu. Han är hennes. Jag hoppas att han blir gladare där och att han varit det med mig med ibland.

2 kommentarer:

  1. Tack för din fina kommentar idag. Jag är helt säker på att han var glad med dig, inte bara ibland heller. Är det du som målat header-bilden? Den är jättefin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen orsak :3 ja... tidvis var det nog bra, tidvis mindre bra. Men över är det...
      Tack, jag gjorde den förra sommaren! Funderar dock på att göra en ny, den är så himla stor...

      Radera