söndag 4 maj 2014

Vintagebloppis, resultatet

Jag är så sjuukt trött! Fyra timmar inne på Kristinehovs Malmgård och folk, folk, folk. Jag hade (dumt nog) ALDRIG räknat med den brutalkön som blev, det tog tjugo minuter att komma in och då var jag ändå där i tid.

Inne hos Elsa Billgren var det fullpackat nästan oavbrutet utom när det var uppträdanden i rummet bredvid, samma sak uppe hos hon som har Silversaga. Det var även de som hade de avgjort finaste sakerna. Runt Sandra Beijer var det mest ett vördnadsfullt tomrum, bara de som köpte böcker eller små, små kjolar vågade prata med henne.

De flesta var sjukt lättpratade (ÖVERRASKNING det är så man blir känd!) särskilt mot slutet när det inte var så mycket folk så det var som en blandning mellan mässa och helt vanlig loppis. Jag fick mycket köpt med:

- hårband med liten hatt och flor av hon på retrolover.se
- supersilkig puffig underkjol som ser ut som tusen kronblad i en pion när man lyfter på klänningen, av Silversaga
- båda Sandra Beijer's böcker, signerade
- stor glittrig ring med grön jättesten, från Annikan
- drottninglik fuskpäls från Elsa Billgren
- liten leopardmönstrad kjol från Sandra Beijer

Jag körde lite efter principen "if it fits, I sits" i och med att det mesta var så stort. Löjligt nöjd, nästan den där känslan av jaha, nu har jag allt, nu behöver jag aldrig mer köpa kläder. HAHA, den lär ju gå över! Men second hand för välgörenhet känns ändå rätt okej att konsumtionshetsa över. Psykologiskt är det lika dåligt (samla saker, utseendefixering, ägande etc) men det skadar åtminstone inte miljön (och är billigare...).

Det finns massa bilder på de olika bloggarna, instagram och Kristinehovs Malmgårds facebooksida. Min telefon var dock död och att dra fram systemkameran hade varit... omständigt. NU ska jag sova i min hytt och vara ute i Stockholmskylan medan det fortfarande är ljust. Vad fan jag ska göra tills mamma kommer på torsdag får bli en senare fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar