söndag 1 juni 2014

11 - Detta gör jag på helgerna

Min första tanke var ingenting/deppar men det är fan inte sant. Jag har nånting inbokat nästan varje helg nu, även om det inte är så tätt packat som det varit nu. Flytt, hälsa på Anna, festival, teaterns knattediscon, högskoleprov, loppisar, teaterföreställningar eller jobbevenemang.

Tack gode gud för att jag jobbar 75% numer, annars hade jag inte orkat någonting. För ett halvår sen var det bara gå upp - gå till jobbet - jobba - komma hem - kanske orka äta - vara med Anna någon timme - förmodligen inte orka duscha - somna i soffan. Det är ungefär vad jag orkar med efter jobbet nu, när jag är hemma efter elva. Och då hinner jag faktiskt göra ROLIGA saker innan jobbet. Och övningsköra.

Så inte så mycket party/mys/fritid utan mest evenemangsgrejer eller annat inbokat. Har jag inget inbokat blir det mest, eh... Tumblr, Pinterest och Facebook. Och så läser jag ju en del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar