måndag 2 juni 2014

Apropå pride och sådära

Jag brukar ju skämtsamt/ironiskt säga att jag saknar en y-kromosom i mitt liv. Alltså saknar en man, kille, pojkvän att bygga en mysigt heteronormativ liten tvåsamhet med. Jag har en ganska pinsam (och lite obehaglig) fäbless för klassisk manlighet men det är en historia för sig, nu var det själva uttrycket jag tänker på.

Under samlingen på Götaplatsen igår insåg jag att det är ju helt idiotiskt! Självklart är det inte y-kromosomen jag letar efter, det fattar jag själv. Den manlighet jag dras till kan lika gärna uppfyllas av någon utan y-kromosom eller udda siffra i slutet av personnumret. Det är inte sånt som avgör om någon är man eller kvinna, och det är definitivt inte relevant för vem jag attraheras av.

2 kommentarer:

  1. Anna Panna Stekte Fläsk 1986 Anna Slog Klockan Dog!!!2 juni 2014 19:38

    siri gör den här!!!

    http://jennysmatblogg.damernasvarld.se/2014/02/04/daimcheesecake-med-toffeesas/


    och ta med till din Anna <333

    SvaraRadera
  2. http://www.svtplay.se/jobbtjuven

    hahahah!!

    SvaraRadera