torsdag 5 juni 2014

Det bästa som finns - vår religion

Sanningen är det renaste och bästa som finns. Även när den inte är vad man vill ha är den perfekt, som att hitta rätt toner i en melodi. Den är kärnan i allt och finns längst in och precis som en kärna är den hård och blank så den knappt går att hålla i. Ändå kommer man inte ifrån den och den är roten till allt.

Jag ska bli som du, och hitta den på riktigt. Det är det som är att bli vuxen för mig, att sluta ljuga och vara falsk. Riktig närhet går inte att uppnå utan det.

4 kommentarer:

  1. jag underskattar dig... du är finast <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. glöm aldrig att varenda. jävla. sekund.
      så var det den jag letade efter
      så var det den jag ville hitta i dig

      Radera
    2. Jag kommer glömma det. Tusen tusen gånger, men nu har du lärt mig det i grunden i alla fall <33

      Radera