fredag 20 juni 2014

Det gungar fastän vi står stilla, står kvar i hamnen och mår illa

Glad midsommar bloggis! Inte för att det är så mycket kvar. Egentligen är riktiga midsommar först imorgon, det är imorgon som räknas som sommarsolståndet och den maaagiska långa natten är imorgon. Eller vilken natt blir det som är längst då?
Nåja, imorgon är det inte fråga om att stanna uppe hela natten. Söndag ska jag och min fader sätta oss på motorcykeln och ta oss till Stockholm, sedan vidare till Helsingfors, och ska man åka motorcykel i åtta timmar bör man inte riskera att somna. Så jag ska göra ett försök att dygna nu, med sällskap av lite musik, någon bok och en rufsig grannhund (det lär behövas. Klockan är inte ens elva och jag är redan snortrött). Och min dagbok. Det är ljust och varmt ute åtminstone.
Jag ska försöka blogga så smått från Finland också under nästa vecka, de gånger jag lyckas knipa åt mig lite internet, men mest lär det bli släktmys, bastubad och arga östernyländska myggor i stugan.
Men efter DET blir det spännande för då ska jag FLYTTA! Till en RIKTIG EGEN lägenhet! Jag har köpt den gröna sammetssoffan jag alltid velat ha, fyra furustolar, ett våningsfat i röd ståltråd, en matta och lite annan goja på tre olika loppisar. Tja, det beror kanske på vad man menar med "spännande" men det känns som något som skulle få lite ord ur mig.

4 kommentarer:

  1. Å vad härligt med motorcykelsemester! eller? får man inte träningsvärk av att sitta och hålla i sig?
    Flytten låter ju då ruggigt spännande. Du måste fota och visa residence palatset sen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det kan du tro! :3 Man behöver inte hålla i sig så mycket, men rumpan blir trött av att sitta hårt och skakigt så länge.

      Radera
  2. Grattis!
    Grön sammet FTW.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Oh yes, den är så jävla fin :3

      Radera