söndag 15 juni 2014

Jag antar att det är ett sätt att tvinga sig själv att vara ärlig

På sista tiden har jag blivit jävligt fundersam över vad jag skriver här. Dels har läsarantalet ökat ganska rejält den senaste månaden, vilket dock inte är något vidare problem. Anonyma randoms kan jag slänga ur mig lite vad som helst till och det mesta kan jag stå för om jag skulle träffa någon av mina läsare i verkligheten.

Däremot har jag allt mer insett att MÅNGA jag känner läser det jag skriver. Inte bara AnnaMammaPappaLinnea. Jag har slängt ur mig ordet Fruktklister både här och var och säkert länkat till något inlägg på Facebook någon gång. Jag har verkligen ingen aning om vem som hänger här. Vad de tolkar in som jag inte skriver (för jag lämnar ju onekligen ganska mycket att fylla i själv). Herregud, för att inte tala om alla som INTE läser men får veta saker ändå! Jag har aldrig förr upptäckt hur insyltade alla är med varandra när man rör sig i hyfsat samma kretsar. Exempel:

H läser regelbundet min blogg och det vet jag om. Hen diskuterar säkert det jag skriver med E, och det vet jag om. Vad jag inte vet är att H även är vän med J (samt även avlägset bekant med Den blåögdes systers pojkvän) som jag druckit öl på Saltholmen med en gång, och J är ju nära bekant med Y (som även jobbat på Provoice där typ halva mitt jobb har jobbat tidigare) som jag känt länge och fortfarande har kontakt med både ZÅÄÖ och varenda jävla nuffra i hela alfaknepet. Och nämner någon här eller där att Jaså känner du lilla S, har du läst hennes blogg, fruktklister heter den, så vet plötsligt grannen, chefen, någons lillasyster och min gamla lågstadiefröken att jag grät hela förra natten. Och alla gör sin tolkning utifrån vad de vet om mig och Anna, Richard och andra jag skriver om.

Nej, de flesta bryr sig inte, jag fattar det. Men det kan bli jävligt fel.

Mycket av det som skrivs här är saker jag aldrig skulle säga direkt till någon. Tanken är att jag ska vara såpass ärlig att jag kan stå för allt, inför vem som helst men det är svårare än jag trodde. Jag vill inte lämna ut något som kan användas emot mig, eller vackra saker åt andra åt andra att skärskåda och prata sönder.

Eller att någon får helt fel bild av någon eller något. Av vad som hände mellan mig och Richard, vem den där blåögda var (har ingen aning om någon på jobbet läser?) och vad jag tycker om diverse människor. Fuck.

4 kommentarer:

  1. hej tänkte bara tipsa om att jag just nu har en tävling i samarbete med onlinedesign.se där man kan vinna massa snygga inredningsprylar som jag tror du skulle gilla så ta dig en titt:)
    http://www.domkallarmighannes.com/2014/06/tavling-presentkort-pa-250-kr-fran.html

    SvaraRadera
  2. Meget Mystisk Anonym17 juni 2014 12:01

    jag gillar dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är för att jag är bäzt! <3

      Radera