lördag 21 juni 2014

Ljusen gör att allting färgas rosa

Idag blev jag tvungen att avinstallera det enda spelet jag hade kvar på telefonen - och nu halvt invaderas jag av tankar och ~*kreativitet*~. Visst har det med andra faktorer att göra också men det blev en sån jävla skillnad. Det är verkligen mitt främsta sätt att ställa hjärnan i stand by-läge. Energisparläge (sparläge? Lögn, inget sparas). Stänga av och smita, finns inget jag är bättre på.

Nå, men nu låter jag mig inte längre. Fjorton varv på Facebook, Tumblr och Bloglovin och sen: vad ska jag göra nu då? Skriva, antar jag. Se mig om och hitta något jag vill. Höja blicken och andas och börjar finnas på riktigt. Det känns så ovant, jag har aldrig gjort det i längre perioder och vet inte hur länge jag kan det, eller hur jag skulle hantera mina trötta perioder med den här formen av existens. Får väl se hur det går.

1 kommentar:

  1. Men varför? :-o Fy så besviken jag blir på dig ... mnjå mnjå.
    Fast du, vad är det du stänger av ifrån? Vad flyr du ifrån? kanske det är det som ska åtgärdas- och inte vad du gör för att fly....?
    Who knows.. Glad midsommar på sig frukten!

    SvaraRadera