onsdag 11 juni 2014

Mellan kyrkor och granar, över gröna fält

Nej du min unga dam! Nu ska vi inte sega ner oss i bloggandet bara för att du varit duktig ett tag. Håll tempot, ett två (eller som min far brukar citera den militära jargongen: "vänstra fotens takt är denna" *tap-tap-tap-tap*)!

Idag ska jag till Anna som är i Ås, med linsvätska och böcker. Nästa vecka ska jag förhoppningsvis skriva förstahandskontrakt (annars blir kag arg) och veckan efter det börjar jobbet igen. Sch, jag låtsas inte om det! Jag låtsas att jag har sommarlov, men råkar ha ett litet litet sommarjobb också. Tack och lov att jag jobbar så lite nu, det blir åtminstone uthärdligt. Och jag hinner med många saker innan jobbet ändå.

Det värsta med jobbet just nu är att det är så förbannat enformigt. Jag vill ha något där allt inte är kundkontakt utan lite mer praktiskt jordnära arbete. Och där jag inte behöver försvara företaget och varandra (och hela marknadsekonomin) så ofta. Och som inte är så jävla välputsat.

Skitsamma - dit är det långt. Det är sommarlov!

1 kommentar:

  1. Ja sommarlov absolut! det optimala sättet att jobba borde vara att kombinera jordnära saker med kundnära saker. en vecka kontor/en vecka ålderdomshem (!) osv. Fast tillslut skulle man väl vägra gå till hemmet. :-p inte för
    gamlingarna utan gör arbetsmiljö .

    SvaraRadera